2014 m. balandžio 17 d., ketvirtadienį, 16 val. VDU Socialinės Antropologijos Centre įvyko Ievos Zakarevičiūtės seminaras Imaging Woman in the Streets of Cairo: Analysis of Cairo Graffiti.

Revoliucinis ir post-revoliucinis periodas Egipte sukūrė įvairialypę bei gyvą viešąją erdvę, kuri ilgainiui tapo komunikacijos vieta skirtingoms visuomenės socialinėms grupėms. Čia naujos idėjos bei konceptai kėlė iššūkius bei konfrontavo su įsisenėjusiomis, visiems suprantamomis, tačiau nebūtinai priimtinamomis kategorijomis. Tokioje idėjų, prieštaravimų, protestų bei kūrybiškumo atmosferoje ilgainiui susiformavo Kairo politinio graffiti žanras, kuris ilgainiui tapo revoliucijos integralia dalimi.

Netrukus po jo gimimo, politinis graffiti tapo glorifikuotu bei romantizuotu revoliucinės kovos įrankiu, graffiti menininkai suvokti kaip pasipriešinimo kovotojai: visų pirma prieš senąjį rėžimą, vėliau prieš armiją, galiausiai prieš musulmonų broliją; o jų darbai tapo revoliucijos duokle revoliucijai bei jos iliustracijomis. Politinis graffiti Kaire įgavo didelę simbolinę galią, o kartu su ja ir didelį žurnalistų bei tyrėjų dėmesį. Tačiau toks Kairo graffiti suvokimas kaip silpnesniojo pasipriešinimas dominuojančiajam (dominated vs. dominator) bei graffiti analizė kaip pro ar kontr naratyvo , nuošalyje palieka daugybę šalutinių žinučių, nuostatų, ar socialinio elgesio ženklų. Kita vertus, Kairo graffiti nėra tik revoliucinė rezistencinė kova. Tai plati komunikacinė erdvė, kurioje diskutuojama, aptariamos tarptautinės politikos realijos, moterų teisės ar socialinė politika, palaikomos futbolo komandos, šlovinami didvyriai, cituojama poezija ar Koranas. Šiandienos Kairo graffiti – tai plati bei pliuralistinė viešosios nuomonės erdvė, per kurią galima iš dalies pažinti visuomenę, bei jai rūpimus klausimus.

Plačiau apie seminarą galite pasiskaityti čia.

Seminaras vyko anglų kalba.

Parašykite komentarą