2013 m. balandžio 25 d., ketvirtadienį, 18 val. vyko seminaras „Romų vaikai (ne)nori mokytis? Įžvalgos iš švietimo lauko tyrimo Vilniuje“, kurį vesdė dokt. Vita Petrušauskaitė.

Lietuvos socialinių tyrimų centro Etninių tyrimų instituto doktorantė, jaunesnioji mokslo darbuotoja Vita Petrušauskaitė seminare pristatė romų vaikų įsitraukimo ar iškritimo iš ugdymo proceso priežastis.

Pasitelkiant duomenis, surinktus iš dvejus metus rengto etnografinio tyrimo vienoje Vilniaus mokykloje ir Kirtimų gyvenvietėje bei kokybinių interviu, darbe analizuojamas romų vaikų įsitraukimas ir iškritimas iš ugdymo proceso. Nors kalbant apie romų vaikų mokymąsi neretai pabrėžiama, kad ankstyvą vaikų iškritimą iš mokyklų nulemia kultūriniai romų bendruomenės bruožai, tyrimo rezultatai rodo, kad svarbu atsižvelgti į visų švietimo lauke veikiančių veikėjų veiksmus. Siekiant suprasti, kodėl visiems švietimo lauke dalyvaujantiems veikėjams – vaikams, tėvams, mokytojams, mokyklos administracijai, Vaiko teisių apsaugos tarnybos darbuotojams, savivaldybės švietimo skyriui ir kitiems – yra tiesiog lengviau, kai romų vaikų nėra švietimo sistemoje, buvo svarbu analizuoti gilesnę šio švietimo lauko struktūrą bei jo reprodukciją ar kaitą įgalinančius mechanizmus. Tam pasirinkta Bourdieu lauko, kaip objektyvių santykių sistemos, teorinė prieiga. Pranešime pagrindinis dėmesys skiriamas visų švietimo lauko veikėjų pozicijų aptarimui ir romų vaikų galimybių tęsti mokslus įvertinimui. Tyrimo lauko išskirtinumas įvertinamas ir bendrame Lietuvos romų kontekste, aptariant naujausius 2011 m. surašymo duomenis.

Parašykite komentarą